Saturday, November 20, 2010

terKORBAN !

hah? terKORBAN? sape yang terkorban..? ish3.. innalillah.. kesian dia.. eh! bukan2.. ni bukan manusia yang terkorban. tapi, seekor.. seekor.. seekor LEMBU ! yup! lembu nih terkorban bukan sebab eksiden ke pe. tapi, sebab kena sembelih.. jangan kesian kat dia. sebab, mak aku ckp, kalau kesian, haram mkn daging tuh. so, klau korang, korang nak mkn tak daging tuh ? mesti nak kan? so, tolong jgn kesian. hehehe..

ni lah jugak 1st time aku tengok lembu kena sembelih. bukan pe, bila time Aidiladha je, aku just dok umah. nak gi masjid takde geng. yelah. aku sorang je kot heroin dlm siblings aku. so, nanti kalau aku ikut ayah n hero2 aku, kang orang tgok pelik plak. malu! malu! so, tengok kat TV je lah. tuh pun kalau de.. HAHA..sembelih yang nih under family besar kitorang. tu yang aku dpt tengok live tuh.

cuba tengok muka "Abang Cow" tuh..?

pak cik aku semangat gila handle "Abang Cow" kan?
                                                      
yang buat aku lagi hepi sebab aku dpt lawan ngan aku nye fobia ngn BLOOD! taw blood tu pe? blood tu darah. saje aku nak speaking london skit. HAHA..dulu once aku tengok darah je, aku rse cam nak pitam. pastu, loya2 mcm nak muntah p/s: ni bukan morning sickness tau! heee.. tapi, tadi, aku lah orang yang paling dpn sekali tengok lembu tu kena sembelih. start dari lembu tu turun dari lori lagi, aku lah orang yang paling setia kat situ.. garang gak "ABANG COW" tuh. habis tmpat ampaian nenek aku dia jatuhkan. mcm taw2 je kau nak kena "kiok".. tapi, pedulik ape kitorang. sembelih ttp sembelih. tak leh nak lari2. hehe..

                                   
then, aku tengok lembu tuh kena ikat n sembelih. seeee..! nampak sgt aku nih peminat setia "Abang Cow" kan? langsung tak berganjak!! HAHA.. pas dah bagi lembu tuh ngadap kiblat, ustaz yang pro bab2 sembelih2 nih lah yang tolong putuskan nyawa "Abang Cow" tuh. pak cik2 aku yang len, tolong pegang. yelah. kang tak masal2 "Abang Cow"  tu lari. sape nak kejar? aku?! sorry to say lahh.. tak nak aku! hehe..aku nmpak ah darah banyak gila kuar. mak cik2 aku pun pelik. nape aku mcm berani sgt? tak geli ke? ntah lah mak cik! actually, jaja pun tataw nape jaja tetibe berani gila plak.. hmm. maybe, excited nak tengok sembelih yang real kot smpai lupa fobia2 tuh. bagus jugak! after nih, mintak2 r aku tak takut darah. aminn..heee..

degil "Abang Cow" nih !!
                                 
 lama jugak nak tunggu "Abang Cow" tuh 100% mati kan? siap mendengus-dengus ag even dia nye leher tuh dah kena potong !! aku nih dok lah tunggu kat situ. yelah. peminat setia lah katakan? HAHA.. bila dah confirm mati je, cepat2 kitorang..........

                                       
amek gambo ngan "Abang Cow" !!! bukan nak terus settlekan kan? HAHA.. ade r 2/3 pose yang aku wat ngn "Abang Cow" tuh. oklah tu kan? asalkan ade as kenangan. baru aku taw susahnye nak sembelih2 nih. nak je aku tolong siat2 kan. tapi, better mak cik2 n pak cik2 aku yang wat kot. sebab, kang kalau aku yang wat, jadi len plak kang. paham2 lah kan? heee

tapi, serious.. memang rasa mcm seronok gak r dapat tengok live2. korang pun try r rajin2 tengok sembelih2 nih. membe aku cakap, dpt pahala tau kalau kte tengok lembu/kambing or yang sma waktu dgnnye kena sembelih mse Aidiladha. so, kalau korang rse2 cm nak tambah pahala yang de tuh, jom lah tengok !! tapi, bukan skang r. sebab, dah lepas dah Aidiladha. so, tengok next Aidiladha je lah ae.." renung2 kan dan selamat beramal."  :)

nih otw nak "kiok"...

dah pun "kiok" so, jom kita siat dia! heee

ikat dulu ketat2. baru senang nak siat.. :)
                                                           

1 comment:

Cik Tim said...

hhahaa..pergh!!! darah dia.. ish..mjur tgk jejauh je.. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...