Saturday, January 29, 2011

TBS Hebat !!

tu diaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..!
TBS??? apekemende tuh? makanan ke? or baju? or movie?? HAHA.. sume bukan! TBS tu means Terminal Bersepadu Selatan..! terminal bus wook! woot!woot! especially for selatan je. takdak utara ke timur ke barat ke.. haaa. tak payah nak jeles sgt eh.. hehehee :P

mse aku bace paper haritu, punyelah aku dok menyumpah. eleh.. mcm best sgt je TBS tuh. entah2 indah khabar dari rupa. pastu, mesti leceh nak gi sane. nanti dah sampai Bandar Tasik Selatan@BTS, kene nek teksi ke gi sne..?or bus ke?? hahh.. senang cite, aku assume benda nih all sangat lecehhh... -_____-"

then, semalam, kene plak aku balik dari TBS tuh.. nahhhh!! mengucap aku ! yela. dulu dok meyumpah tak nak gi TBS.. last2, kene gi situ pulak. memang bajet mcm unlucky gila..

okay. tepat jam12.45, kitorang gerak dari LRT Putra, Gombak. jangan cakap r tang feeling aku time tuh. memang nebes beb! aku tataw dah nak bayang cmne journey aku nak ke TBS tuh. seb bek de 3 org membe.. Mizah, Biha n Wani.. Hoi! aku sayang u oll's sangat!! HAHA

then, journey kitorang pun teruslah dari Gombak ke Masjid Jamek. then, kene tuka train sampai BTS..sepanjang dalam LRT, aku dok sebelah mamat cino kot. amboi! taw lah pakai I-Phone. touch touch. tapi, tak payah nak berlagak sgt nak touch touch I-Phone tu kat dpn gua. gua taw lah gua just pakai Sony Ericsson W705 je..cover cover lah sikit keRIAKkan anda tuh.. aku tak jeles langsung! HAHA..

sampai2 je kat BTS.. aku baru noticed yang TBS tu dekat gila ngan tempat LRT.. jalan kaki je nek jejantas yang jadi penghubung LRT-BTS.. HAHA.. rupa2 nye, bangunan yang besar gedabak yang aku selalu lalu nak gi bukit jalil tu Terminal Bersepadu Selatan@TBS yang skang nih orang dok cite tuh.. haihhh..lahh.. dekat je. tak leceh pun actually..fuhh.. memang besar gedabak gedabak lah bangunan tuh. eksaited gila ktorang nak masuk situ. orrr senang cite, its like mcm jakun lah.. HAHAHAHAHA

wow! memang besar n canggih kot. nak beli tiket kene touch screen. masukkan full name ngan ic number sekali.. hah! kat bukit jalil or duta de cmtu? tak hadoo kan?? hehehe..siap mintak full name. bukan nick name okay.. ade nada mengeluh kat situ. -_____-"



  
ni tiket kitorang. siap ngan full name lagi ! HAHA
straight away, kitorang gi musolla. nak semayang.otw nak gi situ, kitorang terbaca 1 sign nih.. "Kawasan Pertemuan: Meeting Point." gila kelaka kot. kawasan pertemuan tu yang tak tahan. silap kitorang tak amek pics kat situ.. HAHA. so, if korang nak jumpe sape2 kat dlm TBS tuh, jumpe lah kat Kawasan Pertemuan. :P

pas semayang, kitorang pun nak gi lah toilet. buang pe yang patut.. heee.. n wow! toilet pun cantik kot!! mcm nak tangkap banyak2 gambo. tapi, tak tangkap pun. sebab, toilet kan tempat setan. tak bagus. tak bagus. view cantik, tapi, kang de benda len kang kat dlm pics tuh. takut plak. HAHA

dah buang pe yang patut, kitorang pun saje jalan2 nak cari makan. lapo der. gua tak sarap pun pagi tuh.. tapi, hampeh. kedai makan ciput je. yg len tak bukak lagi..food court ade. tapi, kene beli kupon dulu. ahh. malas aku. len kali baru aku beli kupon tuh. so, kitorang just dapat cari pau je lah kat situ. seb bek adooo..takde lah kebulur sgt aku nanti kang.. hehe

then, siap beli dah sume, kitorang pun gi lah kat Balai Pelepasan.. nak tunggu bus plak.. hah! memang mcm airort dah aku tengok. sangat sangat sangat SELESA ! kalau bukit jalil, panas! kat sini, sejuk gila.. opps. sorry Bukit Jalil.. i have to mention this.. :P

layanan terbaik kot kat situ.. siap de org datang kat aku lagi tanya.."cik. bus cik pukul 3.30 nanti. get ready eh.. dah nak sampai dah bus tuh" wah kau! terasa dihargai... cheeeewah. HAHA.. hah! one more thing yang aku eksaited nak cite nih, before nek bus kene scan tiket dulu.. woot! woot! seb bek dia tak mintak passport mcm kat airport tu haaa.. tapi, moden lah jugak. men scan scan. kau ade? tak de kan?so, senyap! HAHA..ingatkan sampai situ je. then, kat dlm bus pun sekali lagi aku terkezzzzut.. sebab, orang TBS cek kot sorang2 passengers. siap sebut full name lagi.. haaa.. yang nih aku rase dah mcm ikut rombongan sekolah dah..oppss. HAHA.. tapi, TBS ! kau memang lahh. kemain lagi kau kan.. moden sgt ! aku ske ! aku ske! heehehe :)

okay. dah habes dah cite aku. fuhh. penat nak menekan huruf2 ni haaa.. 1 je harapan aku kat kau ni TBS... aku harap kau jangan nakal nakal.dengar cakap mak ayah.. tau! tau! ehh! silap2.. tu wish utk adik sedara aku.. HAHA.. ni ha wish aku utk kau, wahai TBS.. aku harap benda moden+canggih+selesa nih tak habes takat tu je.. biar konsisten sampai bila bila. barulah orang suka nak balik. lagi2 aku nih haaaaaa..

last word aku, GO TBS GO !! Terbaik..Teruskan usaha anda utk memuaskan hati penumpang2 bas selatan. (amboi! aku dah puji sakan dah nih. harap,dapat less price tiket tuh...HAHA). khas tuk orag selatan,jom try pakai TBS nih.. kita balik ramai ramai.. yeeeeehaaaaa ! (^__^)v

tadaaaaa.. ni tiket aku. sorry.nama ayah tak muat. sebab, nama aku dah panjang sgt dahh.. :D













 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...