Wednesday, May 4, 2011

Alhamdulillah.

Pada hari ni bersamaan 4 Mei 2011, dengan ini diisytiharkan bahawa result UIA officially keluar. 
Cuak gilagila kot. 
Jantung aku ni rse cam nak tercabut time tu.
Yelah. 
Exam mne de yg senang. 
Semua susahsusah.
Even, kte struggle mcm nak mati haaa.. 
Still susah lagi.
*sila buat exam senang sikit, boleh?*
-___-"


Aku pun as usual lah. 
Tak nak cek awalawal. 
Sebab, takut sgt! 
Takut if tak dapat terima result tu.
Aku ni jenis yg cepat sikit putus asa.
Kang nanti aku frust menonggeng. 
Pernah mse kat Asasi dulu, ade result aku yang quite dissapointed sikit. 
Aku frust gilagila r. 
Then, aku tak selera nak makan. 
Berat aku turun 5 kg. 
Wahh! Hebat betul badan aku. 
Nak naik susah. Tp, nak turun bukan main senang lagi haaa.. 
HAHA.

Aku plan nak check result after solat Maghrib.
Buat semayang hajat. 
Suruh Allah kuatkan hati aku n terima segala qada' & qadar dengan hati yg terbuka.
Aku mintak Allah kuatkan diri aku. 
Then, after settle semua, aku pun beranikan lah diri check result. 
Bukak link utk cek resultslip. 
Aku bajet line busy. 
So, adelah mse sikit nak main2 ngan benda tu. 
But then, sekali try je, 
PAP!
keluar dah ALL result aku.
Benda first yang aku nak tengok mestilah subject yang aku benci. 
yes! 
aku admit yang aku benci subject tu.
Subject Creative and Critical Thinking. 
tak ske! 
sbb, susah gilagila nak mati. 
Jawab exam pun aku rse cam aku hentam je semua. 
HAHA. 

Tapi tapi tapi...
Tadaaa..
Guess what?
Subject yang aku benci tu, aku dapat score B.. 
Ya Allah!
Speechless beb! 
UNEXPECTED! 
Actually, aku just doa bagi pass je. 
Target just dapat C je. 
Tu pun aku dah gilagila bersyukur. 
Tapi, aku dpt B.
Haaaa.. lagi r aku bersyukur. 
Menangis kot.
Sebab, korang tataw yang aku mmg dah give up gila dah nak jawab exam tu. 
Rse mcm tak nak dtg exam lahh..
Menyesal nape add subject tu lah.. 
Haihhh.. 
Memang aku study. 
Tapi, study gitu2 je..
Sebab, aku tak ske subject nih! 
Dah try dah ske. 
Tapi, still tak leh..
Alih alih, aku dapat B.. 
Thanks Allah. 
Result utk subject yang lain pun, 
Alhamdullillah jugak. :)

Now, aku kene bersyukur dgn result aku n terima ngan hati yg sangatsangat terbuka. 
Tak guna nak salahkan diri sendiri. 
Benda dah lepas. 
Bukan boleh ulang balik. kan?

So, untuk short sem ni yang start 10 Mei ni, aku dapat add subject Bahasa Melayu Kerjaya & Prophetic. Azam aku, aku nak wat yg terbaik!  
Aku kene maintainkan pointer. 
Sebab, just amek 2 subjects n just belajar 2 months only. 
Gila tak gila? 
HAHA

Okay. 
Tataw nak bebel pe lagi.
Sampai sini je entry aku kali nih..
Sama2 lah kte berdoa semoga Allah permudahkan segala urusan kte n makbulkan segala doa & impian yg kte dah buat. 
Tapi, kene ingat! 
If nak berjaya, tak leh goyang2 kaki je. 
Kene usaha +  tawakal + doa.. 
InsyaAllah, Dia dengar & makbulkan doa kte.
Amin. Amin. Amin.


p/s : utk sesape yang belum amek subject Creative & Critical Thinking, aku advice better korang tak yah amek. HAHA. Bukan pe, subject ni memang payah & susah. Korang kene pikirkan ALL NEW IDEAS within just 2 hours je. Sebab tu susah. hehe

2 comments:

Cik Tim said...

tahniah.. pe lg, p la tunjuk pic brg2 yg jaja beli untuk pnghargaan diri sndiri..

JAJA said...

hahaha. tak payah kot. simpan2 sendiri je. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...