Tuesday, August 2, 2011

Katira Johor!

Assalamualaikum.

Entry kali ni nak cerita pasal Air Katira.
Pernah dengar tak air ni air pe??
Haa. Actually, air ni feymes gila kat Johor!
Kalau orang-orang Johor tataw, memang kene buang negeri lah.
Hahaha!
Air ni memang favorite aku masa nak berbuka puasa.
Semalam, baru je beli.
Alhamdulillah.
Hilang dah craving. heh.

Aku tak pernah buat air ni lagi.
Tapi, aku dapat info nak buat air ni dari one of the bloggers.
Harapnye aku boleh lah buat air ni.
Lagipun, just air je kot.
Simple gila!!
*bajet cakap besar, bile buat cam hampeh*
Hahaha!

Bahan-Bahannya: 
410 gm susu cair
500 ml ais krim soda
Sagu 3 warna
cendol
cincau - potong
kacang merah
hirisan kurma
air secukupnya

Bahan sirap hijau:
Gula (ikut suka manisnya)
sedikit pewarna hijau
daun pandan

Cara membuatnya:
Untuk sirap hijau: Masak air dan gula pasir, masukkan warna hijau dan daun pandan.
Bancuhkan sirap hijau dan susu cair.
Kemudian masukkan bahan-bahan lain dan ais krim soda.

Nanti, jadilah macam ni :

Courtesy of Google.

Buat pengetahuan semua,
Air Katira ni just only ada kat Johor je.
Aku dah try cari kat negeri lain.
Contoh: Selangor & Kuala Lumpur.
If nak try rasa, meh lah datang Johor.
Kalau malas, buat air ni sendiri. heh.

Sampai jumpa lagi.
Assalamualaikum.

p/s : Hari ni berbuka air lain. Sebab, semalam dah minum Air Katira ni. Esok kot minum air ni lagi. Hehe.

5 comments:

Anonymous said...

ti aq datang johor ko tolong sediakan ek..takpun ko mulakan operasi jual air ni kat gombak..laku meyh..

JAJA said...

ecah- hahaha! boleh je jual kat Gombak. Tp, kau kene tolong aku. :P
Haaa. Datang lah Johor ye. Sila. Sila. Sila. :)

Anonymous said...

boleh je aq tulun..share r 60% utk aq 40% tuk ko..hha

JAJA said...

ecah- Woihhh! Amboi! Over naaaaa. Hahahaha. kau 30%. yg lebih tu, aku. okbai. hahhahaa :P

Anonymous said...

xp..asal ada share~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...